آموزش هنر و زیبایی

هنر و زیبایی

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

ایده های جدید تزیین منزل با شمع

شمع های تزئینی لوازم ارزان و در دسترسی هستند که درخشش مرموز، گرما و آرامش را به تزئینات داخلی منزل می دهند و فضای رمانتیک اتاق خواب را تقویت میکنند و حس پاکی و امنیت را به سرویس ها میدهند.

شمع آرایی در منزل :

بسیاری از لوازم روشنایی زیبا در بازار وجود دارد، اما شمع های تزئینی در شمعدانهای جذاب و خلاق بهترین ایده برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی عاشقانه هستند و سبکی مدرن به اتاق های منزل اضافه می کنند.

دکوراسیون شمع

تزیین منزل با شمع :

اگر در منزلتان استخر و حوض دارید ویا وان حمام، روی آب شمع‌های شناور قرار دهید.

شمع های تیره با درخشندگی زیبا، کاملا با هر نوع ایده ی تزئینات داخلی، سبک ها و رنگ اتاق ها سازگار هستند، گرما و آرامش را به تزئینات داخلی اضافه میکنند.  شمع های زیبا و تزئینی باعث ایجاد فضایی رمانتیک و حس خوش آمدگویی و جشن در اتاق می شوند.

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

شمع های معطر، گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد حس آرامش و راحتی در فضای حمام می باشند. هم چنین شمع سفید، حس آرامش و امنیت را در فضا ایجاد می‌کند. در حمام، دستشویی و حیاط شمع سفید قرار دهید تا حس تمیزی و پاکی نیز القا شود.

شمعدان ها در دکوراسیون خانه از جمله موارد کاربردی هستند که درخشش دکور میز پذیرایی را افزایش می دهند و لوازم جانبی شیک را در سبکی پر زرق و برق به دکوراسیون داخلی مدرن اضافه میکنند.

شمعدان های فلزی و چند شاخه بی نظیر با ایده های تزئینی کلاسیک، عالی به نظر می رسند.  شمع ها و فانوس های تزئینی ساده القا کننده سبک سنتی و خانه های روستایی است. شمعدان های سرامیک، فلزی، شیشه ای و چوبی با الگو های دکوراسیون قدیمی برای تزئینات داخلی در سبک تاریخی، عالی هستند.

دکوراسیون شمع

شمعدان های چوبی برای تزیینات داخلی دکوراسیون دنج در سبک مدرن بسیار کارآمد هستند.

دکوراسیون شمع

تزیین میز با شمع و گل :

شمع های تزئینی در اشکال، رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلف وجود دارند.  آنها را می توان با برگ های کوچک، تکه های میوه ها، تصاویر حیوانات، پرندگان، گیاهان و گل ها تزئین کرد، به طوری که امکان تزئین داخلی و تزئینات میز در سبک خاصی را فراهم کنند و متناسب با سبک مورد نظر، به عنوان مثال هالیوود یا کریسمس و دیگر مناسبت ها تزئین شوند.

دکوراسیون شمع

شمع ها را می توان به صورت چندتایی قرار داد و یا به طور جداگانه در قفسه های دیوار، بالای شومینه و روی میزها استفاده کرد.  بلند و کوتاه، معطر و با جزئیات جالب، مربع، دایره ای و شکل مارپیچی، شمع های تزئینی  به عنوان بهترین هدیه و بهترین وسیله تزئینی در دکوراسیون استفاده میشود که محیط خانه را به فضایی خوشایند، آرام و عاشقانه تبدیل می کنند.

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

شمعدانهایی با شمع های آبی رنگ، آرامش و آرامش را به دکوراسیون داخلی مدرن می افزاید.  شمع های کوچک در شمعدان های ظریف و فانوس های فلزی، شمعدان های رمانتیکی برای مراسم های خاص ایجاد می کنند.  شمع های رنگی، سفید، قرمز، صورتی و بنفش برای پذیرایی عاشقانه مانند روز ولنتاین و رویدادهای ویژه مانند سالگرد عروسی، فوق العاده هستند.

شما می توانید با خلاقیت خود از شیشه های مواد غذایی مانند انواع مربا و شکلات و ....  شمعدانهای زیبا و بی نظیری  دزست کنید. صدف های بزرگ و فانوس های فلزی در سبکی زیبا، شمعدان های فوق العاده­ای برای تزئین داخلی می باشند.

دکوراسیون شمع

معمولا برای شمع های ساده از جاشمعی های به شکل فانوس برای زیبا و درخشان ساختن شمع ها و تاثیر گذاری بیشتر در دکوراسیون خانه استفاده می شود.

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

شمع های تزئینی همراه با گل های تازه، بسیار تاثیر گذار به نظر می رسند. آنها حس راحتی و نرمی را به تزئین داخلی مدرن می آورند و میز را شگفت انگیز می سازند.  طراحان اغلب از شمع ها و گل ها به عنوان لوازم جانبی تزیینات داخلی استفاده می کنند تا گرما و احساس راحتی را در طراحی مدرن بیان کنند.

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

ترکیب گل های بهاری با شمع ها یک دکوراسیون بی نظیر در خانه است.

شمعدان های تکی که با شمع های مختلف در اندازه ها و سبک ها ایجاد شده اند، دکوراسیون میز های زیبا هستند که سبک های پرطرفدار کلاسیک را به تزئینات داخلی مدرن ترکیب می کنند و ظاهری جذاب و لوکس را برای تزئین میز اضافه می کنند.

شمع های تزئینی برای دکوراسیون میزهای پذیرایی عالی هستند و می توانند به عنوان لوازم خانگی استفاده شوند که باعث می شود دکوراسیون داخلی راحت، زیبا و جذاب را در خود تقویت کند و خلق و خوی بسیار ویژه، آرامش بخش و عاشقانه را در اتاق ها و فضای باز پذیرایی به همراه بیاورد.

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

دکوراسیون شمع

قرار دادن شمع ها در اطراف و حتی داخل شومینه باعث ایجاد فضایی پر حرارت و افزایش حس امنیت و صمیمیت در دکوراسیون داخلی خانه می شود.

منبع: سایت چی نیاز داری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

اینطوری تیپ اسپرت دخترانه بزنیم

زیبا بودن و خوش استایل به نظر رسیدن اصلا کار دشواری نیست ، به این شرط که اصول و ترفندهای خوش پوش بودن را بدانید و سبک خود را پیدا کنید. یکی از سبک های پوشاک مورد علاقه دختران جوان ، تیپ اسپرت است که روحیه سرزنده و شاد یک نوجوان را تداعی می کند. در این مقاله به رازهای یک تیپ اسپرت برای دختران جوان اشاره می کنیم

اصول تیپ اسپرت دخترانه:

  • از لباس های با رنگ شاد غافل نشوید

جزء جدا نشدنی یک تیپ اسپرت جذاب ، رنگ های شاد هست. از امتحان کردن رنگ هایی که تا حالا امتحان نکردید، نترسید و این دفعه رنگ های شاد را به کمدتان اضافه کنید. یکی از نمودهای جذاب تیپ اسپرت دخترانه شلوار جین آبی روشن و بلوز ساده و یا چهارخانه قرمز رنگ است که بسیاری از هنرمندان هالیوودی نیز با این ترکیب دیده شده اند. این روزها رنگ های پاستلی نیز جای ویژه ای در بین جوانان پیدا کرده اند که استفاده از آن ها هم میتواند ایده خوبی باشد. رنگ های پاستلی مد روز مثل گلبهی ، آبی نوزادی و صورتی کم رنگ را در خریدهایتان فراموش نکنید.

تیپ اسپرت دخترانه

  • لباس های براق و مجلل نپوشید

پارچه های ساتن و براق ، شما را از سبک اسپرت دور می کند . حتی المقدور از پارچه های با طرح ساده و رنگ های شاد در لباس هایتان استفاده کنید تا روحیه جوانانه در تیپ شما مشخص باشد . لباس هر چه پر زرق و برق تر باشد، سن شما بیشتر نشان داده می شود که قطعا هدف یک تیپ اسپرت این نیست! البته اگر این مدل لباس ها را در کمدتان دارید لازم نیست آن ها دور بیندازید و یا آتششان بزنید ، بلکه میتوانید در مهمانی ها و جشن های رسمی که دعوت می شوید آن ها را بپوشید . اما این سبک لباس های هیچ جایی در یکاستایل اسپرت دخترانه ندارند.

تیپ اسپرت دخترانه

این را هم بدانید: 15 مدل مانتو و پوشش پاییزه

  • زیورآلات را کم و به موقع استفاده کنید

میدانیم که زیورآلات و زنان ترکیب قوی و جدا نشدنی هستند ، اما اگر به تیپ های اسپرت علاقه مند هستید، حدالامکان این استفاده را به حداقل برسانید. و به خاطر داشته باشید که هرگز لباس اسپرت را با جواهرات طلا و نقره ست نکنید. البته می توانید از دستبندها و گردنبندهایی که از جنس پارچه و چوب هستند استفاده کنید ، اما زیاده روی نکنید. میزان زیورآلات را در حداقل نگاه دارید ظاهر هر چه ساده تر و معصوم تری داشته باشید.

تیپ اسپرت دخترانه

  • از کفش های پاشنه بلند دوری کنید .

منظور ما این نیست که کمد کفش هایتان خالی از هرگونه کفش پاشنه بلند باشد ، اما وقتی که قصد دارید تیپ اسپرت بزنید گزینه اولتان کفش های کتانی یا اسنیکر باشد ، البته کفش هایی با پاشته تخت مثل صندل ها و کالج ها هم میتوانند به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته شوند. اگر قد کوتاهی دارید که مجبورید از کفش های پاشته بلند استفاده کنید ، میتوانید کتانی های لژ دار بپوشید که امروزه نیز جایگاه خوبی در بین جوانان پیدا کرده اند و همچنین مضرات کفش های پاشنه بلند را نیز ندارند.

تیپ اسپرت دخترانه

  • آرایش ملایم و ساده داشته باشید.

همراه با تیپ اسپرت نحوه آرایش نیز اهمیت دارد، نمی توان لباس و زیورآلات و کفش را به شیوه اسپرت ست کرد اما آرایش صورت مطابق با یک مهمانی مجلل باشد. برای این که آرایش صورت تان به استایل اسپرت بیاید باید ظاهری طبیعی داشته باشید . به این منظور از کرم پودرهای نزدیک به رنگ صورت خود استفاده کنید و از پنکک ها و اسپری های برنزه کننده دوری کنید. برای آرایش چشم میتوانید از یک ریمل حجم دهده طبیعی و یک خط چشم نازک استفاده کنید. به هیچ عنوان از سایه چشم های براق و مژه مصنوعی استفاده نکنید. همچنین برای رنگ دادن به لب هایتان از یک براق کننده ساده و یا رژ لب کمرنگ مثل هلویی و صورتی کمرنگ انتخاب کنید.

تیپ اسپرت دخترانه

این را هم بدانید: بهترین رنگ ها برای فصل پاییز

  • مدل مو ساده و بدون تافت

انتخاب یک مدل موی مناسب میتواند جلوه تیپ اسپرت شما را بهتر و زیبا تر نشان دهد. اگر موهای کوتاهی دارید آن را به سادگی بیارایید و از بکار بردن گیره های بزرگ و عجیب خودداری کنید. اگر  هم موهای بلندی دارید آن ها را میتوانید با استفاده از سشوار حالت داده و باز بگذارید و یا اینکه آن را از پشت سر به صورت دم اسبی ببندید. هر چه ظاهرتان طبیعی تر باشد به تیپ اسپرت ایده آل نزدیک تر خواهید شد. از اسپری های حجم دهنده و براق کننده مو به هیچ عنوان استفاده نکنید و اجازه بدهید که موهایتان حالت طبیعی خود را حفظ کند.

  • کوله پشتی فراموش نشود.

در مرحله آخر از ست کردن تیپ اسپرت به انتخاب کیف می رسیم، که نقش مهمی را نیز ایفا می کند. شما می توانید از کیف های مدرسه و دانشگاه نیز برای تیپ اسپرت استفاده کنید. انواع کوله پشتی ها و کیف های کج یک طرفه بزرگ را میتوانید به کار ببرید. سعی داشته باشید رنگ کیف و کفش شما مثل هم یا در یک طیف باشد و رنگ های روشن را در اولویت بگذارید. فراموش نکنید که بدترین گزینه ها برای تیپ اسپرت ، استفاده از کیف های مجلسی و براق است.

تیپ اسپرت دخترانه

  • گزینه مناسب روزهای بارانی

برای فصل های سرد و مخصوصا هوای بارانی و برفی ، برای اسپرت تر شدن تیپ خود از نیم بوت غافل نشوید. یک نیم بوت زنانه مثل طرح‌های برند تیمبرلند (Timberland) می‌تواند برای شما مناسب باشد. نیم بوت برخلاف بوت های بلند ظاهر کژوال و غیر رسمی به استایل شما می دهد.

منبع: www.chiniazdari.com


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

رنگ مناسب پاییز

رنگ های مناسب پاییز :

ممکن است تاکنون به این فکر کرده باشید که هر فردی بنا به شخصیتش ، خود را به رنگ خاصی تصور میکند. اگر خود را در طیف رنگ های تیره و گرم می بینید ، ممکن است یک فرد پاییزی باشید . فرد پاییزی نگاهی گرم ، غنی و سرزنده دارد . زن پاییزی موهایش معمولا به رنگ های بلوند تیره ، قهوه ای و طیف قرمز است و رنگ پوست نه تیره و نه روشن دارد . کلید او برای درخشش در پاییزاستفاده از رنگ طلایی است که به او جلوه بی نظیری می دهد .

رنگ پوست مناسب پاییز:

بژ ، عاجی ، هلویی ، نیمه برنزه کاراملی

رنگ مو مناسب پاییز :

قرمز ، هایلایت طلایی ، قهوه ای بلوطی ، قهوه ای گرم مایل به قرمز ، بلوند تیره

رنگ چشم ها مناسب پاییز :

قهوه ای تیره ، عسلی ، کهربایی ، قهوهای با رگه های سبز ، زیتونی ، فیروزه ای

بهترین انتخاب رنگ لباس مناسب پاییز

بهترین انتخاب رنگ لباس مناسب پاییز را می توانید در پالت زیر ببینید :

رنگ های پاییزی

پالت رنگی بالا بهترین رنگ ها را برای فصل پاییز معرفی میکند . اگر با سلیقه خود از این طیف رنگ ها ، مورد علاقه هایتان را جدا کنید مشخص میشود که به کدام دسته از زنان پاییزی تعلق دارید :

 پاییزی ملایم ، پاییزی گرم و پاییزی ژرف .

اگر به رنگ های تند و قوی علاقه مندید در دسته بندی پاییزی ژرف قرار می گیرید ، اگر بیشتر به رنگ های روشن و کمرنگ تمایل دارید جزء پاییزی های آرام هستید و اگر رنگ های مورد علاقه مندی شما در هیچکدام از این دو دسته قرار ندارند شما یک زن پاییزی گرم هستید .

این را هم بدانید: رنگ مو مناسب رنگ پوست کدام است

پاییزی آرام

رنگ های پاییزی

اگر دارای ویژگی های زیر هستید ، در انتهای طیف زنان پاییزی قرار میگیرید و یک پاییزی آرام هستید :

رنگ مو: قهوه ای متوسط ، قهوه ای مایل به طلایی ، بلوند طلایی تیره

رنگ پوست : بژ

رنگ چشم : عسلی ، قهوه ای ، خاکستری – سبز

رنگ های مناسب زنان پاییزی روشن و نورانی هستند و از آنجا که در انتهای طیف قرار دارد تعدادی از رنگ های تابستانی را نیز شامل می شود . بنابراین زن متعلق به این فصل ، میتواند به راحتی هم با رنگ های سرد و هم با رنگ های گرم ارتباط برقرار کند . اما اگر بخواهند از میان رنگ های تابستانی انتخاب کنند باید توجه داشته باشند که بهترین گزینه ها برای آنها رنگ های خنثی و روشن هستند . این قانون درباره تمام لباس هایشان صدق میکند ، چه یک کت بلند باشد ، چه یک ژاکت بافت و چه یک کفش چرم . تنها سایه های خنثی را از پالت پاییز انتخاب کنید و کنتراست را پایین نگه دارید، زیرا هماهنگی طبیعی، رنگ شما را تکمیل می کند. رنگ های این پالت زیبایی شما را چندین برابر میکنند. همچنین از پوشیدن رنگ مشکی مخصوصا در ناحیه بالاتنه خودداری کنید .

بهترین رنگ ها ی مناسب برای پاییزی آرام:

گلبهی ، خاکی ، زیتونی ، کاراملی ، یاسی و قهوه ای روشن

در تصویر زیر ، پیشنهادهایی برای زنان پاییزی آرام داریم که باعث می شود فوق العاده به نظر بیایید .

رنگ های پاییزی

پاییزی گرم:


ادامه در لینک زیر


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

13 روش استفاده از زنجبیل

استفاده از زنجبیل می تواند به صورت تازه، خشک شده، پودر، روغن یا آبمیوه مورد استفاده قرار گیرد. زنجبیل در زمره مفیدترین و پرکاربردترین ادویه ها قرار دارد و سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مقوی بسیاری است که برای مغز و بدن انسان مزایای فراوانی را به همراه دارند.

انواع روش استفاده از زنجبیل

1.چای زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

درست کردن چای زنجبیل آسان است.  1/4 قاشق چای خوری زنجبیل را در یک لیوان بریزید و یک فنجان آب جوش روی آن اضافه کنید.  روی آن را با یک بشقاب کوچک بپوشانید و بگذارید تا قبل از نوشیدن به اندازه کافی خنک شود.  با عسل یا شکر به صورت دلخواه، شیرین کنید.  مقدار مصرف برای کودکان 1/4 فنجان هر دو تا سه ساعت در روز است.

2.کمپرس زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

کمپرس زنجبیل، برای درد مفاصل، پیچ خوردگی عضلانی یا درد های معده مفید است.  چای زنجبیل را درست کنید (برای دستورالعمل شماره 1 را ببینید)، یک لیف یا پارچه پشمی را در آن خیس کنید تا از مواد اشباع شوند سپس آب آنرا بگیرید و در منطقه درد قرار دهید.  با یک حوله روی آن را بپوشانید، سپس یک پد گرم یا بطری آب گرم روی آن قراردهید، سپس با یک حوله دیگر روی آنرا بپوشانید.  برای 20 دقیقه آنرا رها کنید، در صورت نیاز تکرار کنید.

3. ژله گیاهی زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

اگر شما از ژله زیاد استفاده می کنید، ترکیب زنجبیل با ژله لیمو یا پرتقال طعم بینظری را ایجاد خواهد کرد. پیشنهاد میکنم تجربه کنید.

4. آب نبات زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

آب نبات زنجبیل یک راه جالب برای کمک به درمان حالت تهوع است زمانی که با حاملگی یا مسافرت همراه است.  برای ساخت آبنبات گیاهی شما به 1 فنجان چای زنجبیل آماده (ممکن است بخواهید مقدار زنجبیل را اضافه کنید­، و در صورت تمایل با طعم قوی تر بخورید) و 2/1 فنجان شکر نیاز دارید. آنها را خوب در یک ماهی تابه عمیق هم بزنید. در گرمای متوسط ​​تا زیاد ، بدون همزدن بیشتر، تا زمانی که مخلوط به 300 درجه فارنهایت برسد، آنها را بجوشانید.

بعد از ایکه غلیظ شد آنرا از روی شعله برمیداریم و در یک سینی شیرینی پزی پودر قند میریزیم سپس مطابق شکل توسط یک وسیله گردی ، حفره های یک اندازه و منظم روی پودر قند ایجاد میکنیم حالا به آرامی شربت زنجبیلی را درون حفره ها میریزیم تا سرد شود.

5.نوشیدنی گازدار زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

این یک نوشیدنی سرگرم کننده، مخصوصا برای بچه ها است. چای را، همانطور که در دستور شماره 1 نوشته شده است،تهیه کنید فقط دو برابر مقدارگفته شده،  زنجبیل مصرف کنید.  بنابراین نسبت 1/2 قاشق چای خوری زنجبیل به 1 فنجان آب جوش خواهد شد.  مخلوط را برای مدت 5 دقیقه بجوشانید تا کمی مقدار آن را کاهش دهید، سپس برای مدت ده دقیقه قبل از صاف کردن، آنرا کناربگذارید.  سپس 2 قاشق چای خوری شکر یا عسل را در آن حل کنید (برای طعم و مزه) و سپس کم کم 1/2 فنجان آب گازدار اضافه کنید.  بلافاصله بنوشید تا حالت گازدار آنرا حفظ کنید.

6. پاشویه با زنجبیل

13 روش استفاده از زنجبیل

پاشویه زنجبیل بسیار اثر بخش است!  این به گرم شدن و تحریک کل بدن با افزایش گردش خون به ساق پاها وانگشتان کمک می کند. برای افراد مبتلا به بیماری عصبی دیابت ممکن است این ترکیب بسیار مفید باشد، با این حال، عاقلانه است که ابتدا با مراجعه به پزشک خود شرایط سلامتی خود را بررسی کنید.

به اندازه 2 بطری آب را به جوش آورده و سپس 2 قاشق غذاخوری از پودر زنجبیل و یک یا دو قاشق غذاخوری نمک دریا (اختیاری) را به آن اضافه کنید. قبل از اینکه آن را به حوضچه یا جایی که به راحتی پاهایتان را در آن قرار می دهید بریزید، بگذارید کمی خنک شود.  برای اولین پاشویه با زنجبیل، با مقدار کمی از زنجبیل شروع و کم کم مقدار آنرا را بالا ببرد.  پاها را برای مدت 10 تا 20 دقیقه در آن غوطه ور کنید.

7.روغن زنجبیل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

15 مدل مانتو پاییزه 96

15 مدل مانتو و  استایل های پاییزی متفاوت از قبیل مانتو های جلو باز، مانتو پاییزه اسپرت، مانتو پاییزه ترک و ...  را در اینجا ببینید


انواع مدل مانتو پاییزه

مانتو جدید پاییزه

مانتو پاییزه اسپرت

مانتو جدید پاییزه

مانتو پاییزه عبایی

مانتو جدید پاییزه

مانتو پاییزه پانچ چند تیکه ای

مانتو جدید پاییزه

سارافن جلو باز پاییزه

مانتو جدید پاییزه

مدل مانتو بلند

مانتو جدید پاییزه

مدل مانتو پاییزه جلو باز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

10 رنگی که در دکوراسیون با صورتی ست میشود

دکوراسیون رنگ صورتی شاید شما را به یاد دکوراسیون اتاق دخترانه بندازد اما در دکوراسیون مدرن امروز از ترکیب رنگ صورتی با سایر رنگ ها فضاهای جدید و لطیف و مورد پسند ایجاد میکنند. بهتر است کم کم به ترکیب رنگهای جدید فکر کنید و از رنگهای همیشگی دست بردارید. بله مبل صورتی و سفید یا مبل صورتی و طلایی، ایده هایی هستند که تازگی و خلاقیت را به خانه شما هدیه میدهند.

دکوراسیون رنگ صورتی 

رنگهایی که در دکوراسیون میتوانید با صورتی ست کنید :

  1. رنگ قرمز

رنگ قرمز و صورتی در کنار هم حس گرما، جنبش و هیجان را به وجود می آورند. یکی از طراحان دکوراسیون معروف می گوید : وقتی این دو رنگ در یک قالیچه نمایش داده شوند، یک نقطه مرکزی پرهیجان رنگارنگ را در خانه به وجود می آورد.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ مشکی

ترکیب رنگ مشکی و صورتی یک نمای قوی، مهیج وهوشمند به نمایش می گذارد. به دلیل برجسته و نمایان بودن ترکیب این دو رنگ ، ممکن است شما تصمیم بگیرید بقیه فضای اتاق را نسبتا به رنگ خنثی رها کنید.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ خاکی

رنگ صورتی انرژی فوق العاده ای دارد که شبیه نوری در تاریکی رسوخ می کند. برای تعادل رنگی در فضای خانهرنگ خاکی با صورتی بهترین انتخاب است.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ متالیک

رنگ متالیک به صورتی یک حس تحرک می دهد. یکی از طراحان دکوراسیون معاصر می گوید: من درباره این ترکیب رنگی از یک دوست طراح مد آموختم و اکنون هم راجب به چگونگی ترکیب صورتی و نارنجی در طراحی فکر می کنم.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ خاکستری

هر سایه روشنی از خاکستری همیشه بهترین ترکیب با رنگ صورتی است. این یک رنگ بی طرف خنثی است که یک چیدمان مطابق روز مربوط به دوران معاصر دهه 80 را پیشنهاد می کند.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ زرد

رنگ زرد به خوبی با صورتی هماهنگ می شود، مخصوصا زمانیکه با الگوهای شطرنجی و کج و راست ترکیب می شود. بر عقیده طراحان این غیر ممکن نیست که شما در اتاقی با چنین ترکیب رنگی حس خوشحالی داشته باشید.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ قهوه ای

ترکیب قهوه ای تیره با رنگ صورتی در دکوراسیون، یک نگرش برجسته و نمایان را پیشنهاد می دهد. به عقیده طراحان این ترکیب یه حس فشاری-کششی است که با بیننده صحبت می کند.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ سبز

رنگ صورتی خیلی ملایم و سبز آرامش بخش، به طور بصری حس تحرک وهیجان بدون خشم را، دارا هستند.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ آبی

یکی از دلالیل مهم انتخاب این رنگ و ترکیب آن با صورتی توسط بسیاری از دکوراتیوهای مشهور این است که: یک اتاق نشیمن آبی و صورتی با دیوارهای چوبی شسته شده یک حس دلپذیر کنار دریای آرام را به وجود می آورد.مبل صورتی کمرنگ با کوسن آبی ملایم و بالعکس یک ایده رد نشدنی برای دکوراسیون منزل است.

دکوراسیون رنگ صورتی

  1. رنگ بنفش

یکی از طراحان معروف می گوید: من جسارت و بی باکی دو رنگ صورتی و بنفش را یا به طور دقیق، رنگ آلویی و ارغوانی را به طرح کشیده ام.دیوارهای بنفش در این حمام حتی به برجسته کردن رنگ صورتی کمک می کند.

دکوراسیون رنگ صورتی

ما در این مقاله رنگهایی را برای ست کردن در دکوراسیون رنگ صورتی معرفی کردیم ، شاید شما هم ایده جدیدی دارید بهتر است امتحان کنید.

منبع :chiniazdari.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

10 خاصیت شگفت آور عسل و دارچین

خواص مخلوط عسل و دارچین :

عسل از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، کلر، پتاسیم و منیزیم تشکیل شده است. همچنین دارای ویتامین B1، B2، B3، B5 و B6 است. علاوه بر آن،یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب میشود، همچنین خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری دارد. دارچین منبع استثنایی آنتی اکسیدان ها است. همچنین حاوی ویتامین  A، E، واست K     به علاوه دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است.

خواص عسل و دارچین

خواص دارویی این دوماده مغذی تأثیری قوی بر روی بدن ایجاد می کنند. آنها با هم به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها عمل می کنند و یک فرمول عالی برای سلامتی است.

به علاوه، عطر و طعم دارچین با عسل عالی است. در اینجا 10 مورد از مزایای سلامت شگفت انگیز عسل و دارچین را معرفی می کنیم.

1. درمان آرتریت

خواص عسل و دارچین

آرتروز می تواند درد زیادی در مفصل ایجاد کند و بر تحرک فرد تاثیر بگذارد. شما می توانید از عسل و دارچین برای رهایی از آرتروز استفاده کنید. آنها به حفظ سلامت استخوان کمک می کنند و درد مفاصل را کاهش می دهند. دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم، قرمزی و سفتی در مفصل کمک می کند. عسل نیز افزایش دهنده خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

  • برای مصرف 1 قاشق غذا خوری عسل خام و 1/2 قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. هر روز صبح با معده خالی بخورید.
  • برای استفاده موضعی، مقدار مساوی از پودر دارچین و عسل را مخلوط کنید. مخلوط را درمنطقه آسیب دیده اعمال کنید.  اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند، سپس آن را با استفاده از آب گرم شستشو دهید. آن را دو بار در روز انجام دهید.

توجه اگر دارچین پوست شما را میسوزاند، از استفاده موضعی اجتناب کنید.

2افزایش ایمنی

خواص عسل و دارچین

ترکیب خوشمزه عسل و دارچین در تقویت سیستم ایمنی موثر است. هر دو ماده دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که به مبارزه بدن و کشتن باکتری ها و ویروس های مضر کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در هر دو (عسل و دارچین) به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

1/4 قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. آنرا دو بار در روز مصرف کنید. اگر می خواهید، شما می توانید آنها را در یک لیوان آب ولرم با آب 1 لیمو مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید. این ترفند ساده سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد و از بروز بیماری های شایع مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری می کند.

 

3. درمان جوش صورت

خواص عسل و دارچین

هر دو، عسل و دارچین به علت خواص ضد میکروبی، به درمان بیماری پوست مانند آکنه کمک می کنند.همچنین خواص ضد التهابی آنها می تواند به کاهش علائم آکنه و جلوگیری از عفونت کمک کند.  علاوه بر این، عسل پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از منافذ مسدود شده که یکی از علل آکنه است، جلوگیری می کند.

  1. 1 قاشق چای خوری عسل و ½ قاشق چای خوری پودر دارچین را به طور کامل مخلوط کنید.
  2. آن را در ناحیه آسیب دیده از آکنه اعمال کنید.
  3. اجازه دهید آن را به مدت 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.
  4. یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

4.درمان طبیعی بی خوابی

خواص عسل و دارچین

عسل و دارچین برای درمان مشکلات مربوط به خواب نیز تاثیر گذار هستند .خواص ضد التهابی هر دو ماده کمک می کند تا تورم اطراف ناحیه گلو، که می تواند راه های هوایی را متوقف کند و باعث وقفهٔ تنفسی در خواب شود، کاهش دهد. وقفهٔ تنفسی درخواب یکی از دلایل مرگ خاموش است. همچنین، آنها به کاهش وزن که گامی مهم در درمان وقفهٔ تنفسی درخواب است، کمک می کنند.

علاوه بر این هر دو، دارچین و عسل دارای خواص آرام بخش هستند که می توانند به شما در بهبود خواب کمک کنند.

  • مخلوط 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم و یا 2 اینچ چوب دارچین را در آب گرم 5 دقیقه مخلوط کنید.  1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و قبل از رفتن به رختخواب هر روز بخورید.
  • همچنین، قبل از رفتن به رختخواب، می توانید یک لیوان شیر گرم با کمی عسل و پودر دارچین بنوشید.

5.کمک به کاهش وزن

خواص عسل و دارچین

ادامه مقاله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری

آیا از خواص فوق العاده زنجبیل خبر دارید؟ + فیلم

زنجبیل تازه عطرو طعم بخصوص و منحصر بفردی دارد و تندی آن این گیاه را خاص و بی نظیر کرده است. اگر از پودر زنجبیل استفاده میکنید پیشنهاد میشود حتما ازتازه ی آن بهره ببرید. روش استفاده از زنجبیل خام خیلی راحت است. زنجبیل از قدیم الایام مورد مصرف مردم ایران، هند و چین بوده است. این گیاه به عنوان تقویت کننده معده و بدن، بادشکن و ضد نفخ به کار می­رود. همچنین پزشکان چینی اخیرا کشف کرده ­اند که شربت زنجبیل بهترین دارو برای معالجه زخم معده می­باشد.

مقدار مصرف زنجبیل:

نباید روزانه بیشتر از دو تا چهار گرم زنجبیل مصرف کنید،چرا که علاوه بر میزان زنجبیلی که مصرف می کنید ممکن است مقداری از این ماده را از طریق برنامه غذایی نیز جذب کنید.زنجبیل درد معده را از بین می­برد و مخصوصا در زمستان بدن را گرم می سازد.زنجبیل را می­توان برای برطرف کردن حالت تهوع و استفراغ و دل بهم­خوردگی، برای اشخاصی که در هنگام مسافرت به آن دچار می­شوند، استفاده کرد.

روش استفاده از زنجبیل

اگر زنجبیل تازه مصرف می کنید،حتماً مقدار مصرفی را وزن کنید تا تقریباً دریابید که چه حدی از آن معادل ۲ تا ۴ گرم است.برای درمان،تهوع،گاز معده یا سوء هاضمه روزانه ۲ تا ۴ گرم ریشه تازه (معادل ۰/۲۵ تا ۱ گرم پودر ریشه) یا ۱/۵ تا ۳ میلی لیتر تنتور آنرا مصرف کنید.برای پیشگیری از استفراغ، هر ۴ ساعت یک گرم پودر زنجبیل (نصف قاشق چایخوری)مصرف کنید.

در این موارد شخص می­تواند مقدار کمی از زنجبیل خشک شده را در دهان گذاشته و آن را بجود، فورا حالت تهوع برطرف خواهد شد و یا این که چای زنجبیل بنوشد. زنجبیل غیر از آنکه معده را تقویت می­کند از رشد کرم و انگل نیز در معده و روده جلوگیری می کند.

بیشتر غذاهای چینی و هندی شامل زنجبیل می باشد که هم طعم خوبی به غذا می­دهد و هم برای هضم غذا و معده مفید است. زنجبیل تازه و شربت زنجبیل یا چای زنجبیل در بدن تولید گرما کرده و به این وسیله مواد سمی و زائد بدن را به صورت عرق از بدن خارج می­سازد. این گیاه برای خانم ­هائی که پریود آنها عقب می­افتد تجویز شده است.

روش تهیه پودر زنجبیل:

فیلم تهیه پودر زنجبیل

چای زنجبیل:

زنجبیل بهترین داروی سرماخوردگی و گلو درد می­باشد. هنگامی که حس کردید دچار سرماخوردگی شده­اید چند بار چای زنجبیل بنوشید و اگر گلو درد دارید علاوه بر آنکه چای آن را میل می­نمائید با آن نیز غر غره کنید.

دستور تهیه چای زنجبیل: یک قاشق چای خوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده تازه  را، در داخل قوری ریخته روی آن آب جوش بریزید و به مدت پنج دقیقه آن را روی حرارت ملایم دم کنید و سپس با عسل شیرین کرده میل کنید.

چای زنجبیل

زنجبیل را حتی برای کمپرس نیز می توان استفاده کرد تا سموم بدن را خارج سازد. برای این منظور ابتدا چای زنجبیل درست کنید و دستمالی را با آن آغشته کنید و آب اضافی آن را فشار داده در محل زخم یا درد بگذارید.شربت زنجبیل برای زخم معده بسیار مفید است. مبتلایان به زخم معده باید هر روز قبل از غذا یک قاشق چایخوری از این شربت را همراه با کمی آب بنوشند، بیماری آنها پس از مدتی التیام خواهد یافت.

چای زنجبیل هر چقدر هم بیشتر بماند و دم بکشد تندتر می­شود، حتی می­توان چای زنجبیل را بعد از سرد شدن در داخل یخچال گذاشت و خنک کرده و مانند یک نوشابه سرد استفاده نمود.

تنتور زنجبیل:

اگر از تنتور زنجبیل استفاده می­کنید 10 قطره آن را در یک لیوان آب گرم ریخته، با عسل شیرین کرده و بنوشید. ضمنا می­توان زنجبیل خشک شده را از مغازه­ها خرید و مصرف کرد. برای تهیه شربت زنجبیل یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط کرده و در شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید و هر موقع خواستید مصرف کنید.

برای درست کردن تنتور زنجبیل می­توانید از الکل 50 درجه استفاده نمائید. یک قسمت زنجبیل رنده شده را با سه قسمت الکل50درجه مخلوط کرده و داخل یک شیشه تیره رنگ بریزید و چهارده روز مرتبا چندین بار در روز تکان دهید. سپس بعد از این مدت، صاف کرده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

منبع: beytoote.com

chiniazdari.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم نوری