خواص مخلوط عسل و دارچین :

عسل از گلوکز، فروکتوز و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، فسفات، کلر، پتاسیم و منیزیم تشکیل شده است. همچنین دارای ویتامین B1، B2، B3، B5 و B6 است. علاوه بر آن،یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب میشود، همچنین خاصیت ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری دارد. دارچین منبع استثنایی آنتی اکسیدان ها است. همچنین حاوی ویتامین  A، E، واست K     به علاوه دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی است.

خواص عسل و دارچین

خواص دارویی این دوماده مغذی تأثیری قوی بر روی بدن ایجاد می کنند. آنها با هم به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها عمل می کنند و یک فرمول عالی برای سلامتی است.

به علاوه، عطر و طعم دارچین با عسل عالی است. در اینجا 10 مورد از مزایای سلامت شگفت انگیز عسل و دارچین را معرفی می کنیم.

1. درمان آرتریت

خواص عسل و دارچین

آرتروز می تواند درد زیادی در مفصل ایجاد کند و بر تحرک فرد تاثیر بگذارد. شما می توانید از عسل و دارچین برای رهایی از آرتروز استفاده کنید. آنها به حفظ سلامت استخوان کمک می کنند و درد مفاصل را کاهش می دهند. دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم، قرمزی و سفتی در مفصل کمک می کند. عسل نیز افزایش دهنده خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

  • برای مصرف 1 قاشق غذا خوری عسل خام و 1/2 قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. هر روز صبح با معده خالی بخورید.
  • برای استفاده موضعی، مقدار مساوی از پودر دارچین و عسل را مخلوط کنید. مخلوط را درمنطقه آسیب دیده اعمال کنید.  اجازه دهید به مدت 30 دقیقه بماند، سپس آن را با استفاده از آب گرم شستشو دهید. آن را دو بار در روز انجام دهید.

توجه اگر دارچین پوست شما را میسوزاند، از استفاده موضعی اجتناب کنید.

2افزایش ایمنی

خواص عسل و دارچین

ترکیب خوشمزه عسل و دارچین در تقویت سیستم ایمنی موثر است. هر دو ماده دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی هستند که به مبارزه بدن و کشتن باکتری ها و ویروس های مضر کمک می کند. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در هر دو (عسل و دارچین) به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند.

1/4 قاشق چای خوری پودر دارچین را در یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید. آنرا دو بار در روز مصرف کنید. اگر می خواهید، شما می توانید آنها را در یک لیوان آب ولرم با آب 1 لیمو مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید. این ترفند ساده سیستم ایمنی بدن شما را قوی نگه می دارد و از بروز بیماری های شایع مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری می کند.

 

3. درمان جوش صورت

خواص عسل و دارچین

هر دو، عسل و دارچین به علت خواص ضد میکروبی، به درمان بیماری پوست مانند آکنه کمک می کنند.همچنین خواص ضد التهابی آنها می تواند به کاهش علائم آکنه و جلوگیری از عفونت کمک کند.  علاوه بر این، عسل پوست شما را مرطوب نگه می دارد و از منافذ مسدود شده که یکی از علل آکنه است، جلوگیری می کند.

  1. 1 قاشق چای خوری عسل و ½ قاشق چای خوری پودر دارچین را به طور کامل مخلوط کنید.
  2. آن را در ناحیه آسیب دیده از آکنه اعمال کنید.
  3. اجازه دهید آن را به مدت 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.
  4. یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

4.درمان طبیعی بی خوابی

خواص عسل و دارچین

عسل و دارچین برای درمان مشکلات مربوط به خواب نیز تاثیر گذار هستند .خواص ضد التهابی هر دو ماده کمک می کند تا تورم اطراف ناحیه گلو، که می تواند راه های هوایی را متوقف کند و باعث وقفهٔ تنفسی در خواب شود، کاهش دهد. وقفهٔ تنفسی درخواب یکی از دلایل مرگ خاموش است. همچنین، آنها به کاهش وزن که گامی مهم در درمان وقفهٔ تنفسی درخواب است، کمک می کنند.

علاوه بر این هر دو، دارچین و عسل دارای خواص آرام بخش هستند که می توانند به شما در بهبود خواب کمک کنند.

  • مخلوط 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر دارچین در یک فنجان آب گرم و یا 2 اینچ چوب دارچین را در آب گرم 5 دقیقه مخلوط کنید.  1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و قبل از رفتن به رختخواب هر روز بخورید.
  • همچنین، قبل از رفتن به رختخواب، می توانید یک لیوان شیر گرم با کمی عسل و پودر دارچین بنوشید.

5.کمک به کاهش وزن

خواص عسل و دارچین

ادامه مقاله